Přeskočit na hlavní obsah

Oheň, meč a opona - vzpomínka na divnosti I.

Na IV. ročník Bunkru jsem pozval kamarády LARPaře. Již od první zmínky několik měsíců před festivalem jsem byl nadšen z experimentálního rozměru tohoto pokusu. Dlouho nám trvalo, než jsem se s Adamem Vostárkem domluvil, jakou formu by měl na sebe samotný LARP na divadelním festivalu vzít. Jen si to vezměte. Divák zároveň aktivním hybatelem a středobodem příběhu samotného divadla. Lidé vlastně hrají všichni zároveň, jeden pro druhého, aby vytvořili iluzi společného, alternativního světa. Hranice mezi divákem a hercem se v takovém "roleplayingu" smazává a ukázat takovýto formát divadelně znalému publiku mohlo dopadnou jedině dobře. nebo ne?

Pomocí speciálních vstupenek bylo nalezeno 12 fanatiků, jenž se v sobotu před začátkem samotného divadelního programu vrhli do neznáma. Dvě hodiny jsem slyšel z bunkru tlumené hlasy a asi i řev. Po té se dveře otevřely a... výrazy byly rozporuplné. Jak jsem pochopil, všichni účastnící se shodli, že něco podobného ještě nedělali a že to byl jednoznačně zážitek.  Což je taková decentní forma, jak něco nazvat koninou. Nenechal jsem se odradit a našel jsem i lidi, kteří byli více méně nadšeni,  myslím že jich bylo trochu méně než první skupiny. Nicméně experiment se vyvedl ve smyslu, že obě strany (organizátoři i diváci/herci) vyzkoušeli nové prostředí a vzájemnou interakci, která není tak běžná; divadlem a improvizací nasáklí účastníci LARPu jsou přeci jen trochu oříšek k ukočírování.

A vůbec, zeptejte se účastníků sami, na dalším DvB se jich pár určitě zase mihne - což je důkaz, že si z toho neodnesli moc hluboké šrámy.

Rok předtím jsme pozvali ohnivé muže. Nevěřil bych, jak intelektuálně náročné obecenstvo bude štěstím nadskakovat při noční akrobatické fireshow. Moc příjemný zážitek a parádní zpestření večerního programu.
Oheň je holt věc lákavá. I divadla se mu leckdy nevyhnou (teď nemyslím národní). Minulý rok (2017 nám s ohněm dost netradičně zapracovala Hysterie, miláček davů i nás, organizátorů. Kulinářské divadlo také polarizovalo diváctvo. Nakonec, pokud se nemýlím, odcházela valná většina diváků nejen najedena, ale i nadšena z originálního pojetí cesty kolem kuchyní světa za 80 minut. Bylo to velmi příjemné zakončení hracího dne, protože herec s jídlem v žaludku je skoro neznámý extrém, při tom tak příjemný v jednání s ostatními lidmi.

Další střípky z divadelní paměti zase příště.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Fotky a střípky předešlých ročníků

Některé věci je třeba zachovat a tak jsme se rozhodli dát dohromady fotky a ohlasy ostatních, minulých ročníků. Festivalová nátura přímo zapovídá odnést si zbytečně mnoho vzpomínek, ale všeho s mírou! Postupně se to tady snad uspořádá podle ročníků, zatím tu bude co se najde. Jak možná víte, První ročník DvB se konal na sklonku léta léta páně 2014. Byl to tenkrát docela punk... vlastně se toho moc nezměnilo, RA! průběžně budeme aktualizovat, jak posbíráme. první, archaický ročník Fotky z II. ročníku  Fotky z III. ročníku Fotky ze IV. ročníku

Oheň, meč a opona - vzpomínka na divnosti II.

...Aneb jak Adam hodil kamenem. Je to bez diskuse. Náš festival by neexistoval bez našeho monsignora Adama S., stále a neochvějně přisátého na divadelní dění, především to moravské. Jen díky němu můžeme každý rok libereckému publiku představovat kusy, o které by ani v nejdivočejších snech nezavadilo. Na jeden takový spiel jsem si právě vzpomněl - Divadlo Kámen nám všem minule pořádně roztočilo hlavy. Asi nejsem jediný, kdo má rád, když se na umění dva neshodnou a toto byl právě takový případ. Bohužel, nejsem schopen jakkoli přiblížit samotný kus, jelikož by to bylo jen kusé klepání - Kámen se musí zažít. alespoň kus, dokud Vás drahá polovička, hlava, nebo špatná hladina alkoholu nepřinutí odejít před koncem - což se také v případě mnohých na představení stalo. Ta polarizace byla úžasná; Většina diváků se nebyla schopna dohodnout zda to vůbec bylo divadlo, natož vynést soud jestli to bylo divadlo kvalitní. Samotným Kameníci si však odnesli zážitek, doufám, pozitivní. Alespoň to ta...

DvB2018